Baza wiedzy.
Zwrot z inwestycji w iService. Dowód #2: niższe koszty działania serwisu
Wdrożenie mobilnego serwisanta iService to inwestycja, która zwróci się w czasie krótszym niż 12 miesięcy. Oprogramowanie zapewnia lepszą organizację pracy i wzrost wydajność, co pozwala ograniczać niepotrzebne koszty i w konsekwencji przekłada się na wyższy zysk. W jaki sposób? Wyjaśniamy poniżej.
#2 Niższe koszty działania serwisu
Jak wdrożenie iService przekłada się na redukcję kosztów?
Program do zarządzania serwisem iService usprawnia funkcjonowanie serwisu i tym samym przyczynia się do znaczących oszczędności. Gdy mówimy o redukcji kosztów, z pewnością należy zacząć od modułu optymalizacji tras. Dlaczego jest on tak istotny?
Moduł optymalizacji tras automatyzuje proces planowania zleceń serwisowych. System planuje kolejność zleceń w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać czas pracy serwisantów i ograniczyć koszty dojazdu do klienta. Optymalizację można sprowadzić do dwóch celów: eliminacja nadgodzin pracowników i redukcja kosztów paliwa. To możliwe dzięki wbudowanym w moduł algorytmom. W czasie planowania uwzględniają one wiele zmiennych, które mogą wpłynąć na czas realizacji zlecenia, np. godziny otwarcia punktów, ruch na drodze czy czas potrzebny na wykonanie danej usługi serwisowej. W efekcie otrzymujesz najlepszą kolejność zleceń z uwzględnieniem wszystkich ograniczeń.
Kontrola nad planem pozwala także na zwiększenie skuteczności i lepsze wywiązywanie się z umownych czasów reakcji na zgłoszenia serwisowe. Jest to istotne, ponieważ za niedotrzymywanie umownych czasów reakcji często grożą kary finansowe. iService pozwala na ich uniknięcie i skuteczne reagowanie w nagłych sytuacjach. Bieżący monitoring położenia i prac serwisantów oraz postępów w realizacji poszczególnych zadań pozwala wybrać pracowników, którzy mogą najszybciej pojawić się na miejscu pilnej interwencji.
A gdy mówimy o sprawności i skuteczności realizacji zleceń, to rachunek wydaje się prosty. Im sprawniej i skuteczniej przeprowadzane są wizyty serwisowe, tym więcej można ich wykonać w ciągu dnia. W tym przypadku jest to możliwe, dzięki dostępności informacji. Serwisanci mając pod ręką całą historię serwisowania danego urządzenia oraz wgląd do stanów magazynowych części są lepiej przygotowani do przeprowadzenia wizyty serwisowej. Mogą szybciej znaleźć odpowiednie rozwiązanie i zadbać o zapas części i narzędzia niezbędne do wykonania prac. Odpowiednie przygotowanie zapewni wzrost odsetka napraw, które są skutecznie realizowane w ramach jednej wizyty. A to znów oznacza oszczędności.
Dzięki iService mniejsza liczba pracowników jest w stanie obsłużyć większą liczbę zgłoszeń, więc w przypadku wzrostu liczby zleceń nie musisz od razu powiększać swojego zespołu serwisowego. Znacząco spada także ilość pracy w administracji, a przyczyniają się do tego elektroniczne protokoły serwisowe. To właśnie na ich podstawie automatycznie tworzone są faktury i dokumenty magazynowe, co przyspiesza proces rozliczenia usług i eliminuje ryzyko popełnienia błędu. A jak wiadomo, błędy bywają kosztowne.
Korzyści
Automatyzacja związana z wdrożeniem iService usprawnia każdy etap procesu serwisowego – od planowania, poprzez realizację, aż po jego rozliczenie. Jakie osiągasz korzyści?
- Obniżenie kosztów transportu – mniejsza liczba przejechanych kilometrów.
- Redukcja nadgodzin pracowników.
- Wywiązywanie się z umownych czasów reakcji na zgłoszenia serwisowe – brak kar finansowych.
- Wzrost efektywności serwisantów.
- Brak konieczności powiększania zespołu – ta sama liczba serwisantów jest w stanie obsłużyć większą liczbę zleceń.
- Kontrola nad rozliczeniami z klientami – dostęp do zawsze aktualnego stanu rozrachunków.
- Wyeliminowanie błędów w trakcie dokumentowania i rozliczania prac serwisowych.
Kalkulator zwrotu z inwestycji w iService
Wdrożenie iService znacząco obniża koszty prowadzenia serwisu. Możesz to zweryfikować. Przygotowaliśmy kalkulator, który pozwoli Ci uzyskać informację, ile możesz zaoszczędzić w perspektywie 12 miesięcy. Nasz kalkulator korzyści z inwestycji w iService uwzględnia średnie miesięczne koszty pracy serwisantów, pracowników administracji, czy koszty użytkowania samochodu. Wystarczy, że podasz nam ich liczbę, a niezbędne obliczenia wykonamy za Ciebie. Chcesz poznać konkretne liczby? Skontaktuj się z nami.
Zwrot z inwestycji w iService
Sprawdź pozostałe dowody.
Dowód #1: wzrost efektywności serwisantów
Dowód #3: poprawa płynności finansowej
Dowód #4: wzrost przychodów ze sprzedaży