Zwrot z inwestycji w iService. Dowód #2: niższe koszty działania serwisu

Zwrot z inwestycji w iService. Dowód #2: niższe koszty działania serwisu

Wdrożenie mobilnego serwisanta iService to inwestycja, która zwróci się w czasie krótszym niż 12 miesięcy. Oprogramowanie zapewnia lepszą organizację pracy i wzrost wydajność, co pozwala ograniczać niepotrzebne koszty i w konsekwencji przekłada się na wyższy zysk. W jaki sposób? Wyjaśniamy poniżej.

#2 Niższe koszty działania serwisu

Jak wdrożenie iService przekłada się na redukcję kosztów?

Program do zarządzania serwisem iService usprawnia funkcjonowanie serwisu i tym samym przyczynia się do znaczących oszczędności. Gdy mówimy o redukcji kosztów, z pewnością należy zacząć od modułu optymalizacji tras. Dlaczego jest on tak istotny?

Moduł optymalizacji tras automatyzuje proces planowania zleceń serwisowych. System planuje kolejność zleceń w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać czas pracy serwisantów i ograniczyć koszty dojazdu do klienta. Optymalizację można sprowadzić do dwóch celów: eliminacja nadgodzin pracowników i redukcja kosztów paliwa. To możliwe dzięki wbudowanym w moduł algorytmom. W czasie planowania uwzględniają one wiele zmiennych, które mogą wpłynąć na czas realizacji zlecenia, np. godziny otwarcia punktów, ruch na drodze czy czas potrzebny na wykonanie danej usługi serwisowej. W efekcie otrzymujesz najlepszą kolejność zleceń z uwzględnieniem wszystkich ograniczeń.

Kontrola nad planem pozwala także na zwiększenie skuteczności i lepsze wywiązywanie się z umownych czasów reakcji na zgłoszenia serwisowe. Jest to istotne, ponieważ za niedotrzymywanie umownych czasów reakcji często grożą kary finansowe. iService pozwala na ich uniknięcie i skuteczne reagowanie w nagłych sytuacjach. Bieżący monitoring położenia i prac serwisantów oraz postępów w realizacji poszczególnych zadań pozwala wybrać pracowników, którzy mogą najszybciej pojawić się na miejscu pilnej interwencji.

A gdy mówimy o sprawności i skuteczności realizacji zleceń, to rachunek wydaje się prosty. Im sprawniej i skuteczniej przeprowadzane są wizyty serwisowe, tym więcej można ich wykonać w ciągu dnia. W tym przypadku jest to możliwe, dzięki dostępności informacji. Serwisanci mając pod ręką całą historię serwisowania danego urządzenia oraz wgląd do stanów magazynowych części – są lepiej przygotowani do przeprowadzenia wizyty serwisowej. Mogą szybciej znaleźć odpowiednie rozwiązanie i zadbać o zapas części i narzędzia niezbędne do wykonania prac. Odpowiednie przygotowanie zapewni wzrost odsetka napraw, które są skutecznie realizowane w ramach jednej wizyty. A to znów oznacza oszczędności.

Dzięki iService mniejsza liczba pracowników jest w stanie obsłużyć większą liczbę zgłoszeń, więc w przypadku wzrostu liczby zleceń nie musisz od razu powiększać swojego zespołu serwisowego. Znacząco spada także ilość pracy w administracji, a przyczyniają się do tego elektroniczne protokoły serwisowe. To właśnie na ich podstawie automatycznie tworzone są faktury i dokumenty magazynowe, co przyspiesza proces rozliczenia usług i eliminuje ryzyko popełnienia błędu. A jak wiadomo, błędy bywają kosztowne.

Korzyści

Automatyzacja związana z wdrożeniem iService usprawnia każdy etap procesu serwisowego – od planowania, poprzez realizację, aż po jego rozliczenie. Jakie osiągasz korzyści?

  • Obniżenie kosztów transportu – mniejsza liczba przejechanych kilometrów.
  • Redukcja nadgodzin pracowników.
  • Wywiązywanie się z umownych czasów reakcji na zgłoszenia serwisowe – brak kar finansowych.
  • Wzrost efektywności serwisantów.
  • Brak konieczności powiększania zespołu – ta sama liczba serwisantów jest w stanie obsłużyć większą liczbę zleceń.
  • Kontrola nad rozliczeniami z klientami – dostęp do zawsze aktualnego stanu rozrachunków.
  • Wyeliminowanie błędów w trakcie dokumentowania i rozliczania prac serwisowych.

Kalkulator zwrotu z inwestycji w iService

Wdrożenie iService znacząco obniża koszty prowadzenia serwisu. Możesz to zweryfikować. Przygotowaliśmy kalkulator, który pozwoli Ci uzyskać informację, ile możesz zaoszczędzić w perspektywie 12 miesięcy. Nasz kalkulator korzyści z inwestycji w iService uwzględnia średnie miesięczne koszty pracy serwisantów, pracowników administracji, czy koszty użytkowania samochodu. Wystarczy, że podasz nam ich liczbę, a niezbędne obliczenia wykonamy za Ciebie. Chcesz poznać konkretne liczby? Skontaktuj się z nami.

Zwrot z inwestycji w iService

Sprawdź pozostałe dowody.

Dowód #1: wzrost efektywności serwisantów

Dowód #3: poprawa płynności finansowej

Dowód #4: wzrost przychodów ze sprzedaży

Dowód #5: optymalizacja tras serwisantów

Dowód #6: poprawa wizerunku firmy