Optymalizacja tras serwisantów

Optymalizacja tras serwisantów

Optymalizacja tras serwisantów zwiększa wydajność funkcjonowania serwisu. System planuje zgłoszenia serwisowe w taki sposób, by ograniczyć do minimum koszty transportu i koszty pracy.

Rozwiązanie układa kolejność zleceń, uwzględniając odległość, okna czasowe czy czas potrzebny na wykonanie danej usługi. Automatyczne wyznaczanie tras skraca proces planowania i daje znacznie lepsze efekty niż ręczne ustalanie grafiku. Na czym polega i jakie korzyści przynosi optymalizacja tras serwisantów? Wyjaśniamy poniżej.

Optymalizacja tras serwisantów

Odpowiednie zestawienie zgłoszeń serwisowych sprawia, że serwisanci spędzają mniej czasu w podróży i są w stanie wykonać więcej zadań jednego dnia. W efekcie gromadzisz oszczędności, a Twoja konkurencyjność na rynku wzrasta.

Algorytmy w czasie układania tras opierają się na wielu parametrach takich, jak: harmonogram i rodzaj zleceń, godziny dostępności punktów czy utrudnienia na drodze. Są w stanie zweryfikować o wiele więcej możliwości niż człowiek, by ostatecznie wybrać najlepszą z możliwych tras. Co to oznacza? Mniej przejechanych kilometrów, eliminację nadgodzin i zbędnych przestojów w oczekiwaniu na otwarcie okna czasowego danego zlecenia.

Algorytmy uwzględniają wiele ograniczeń – co jest szczególnie przydatne w przypadku nowych klientów czy pilnych zleceń. Wówczas nie trzeba wprowadzać chaosu w przyjętym harmonogramie i ustalonych trasach. Program do serwisu dokona przydziału w zaledwie parę sekund. Co ważne, stały monitoring GPS i postępów w pracach pozwoli wyodrębnić serwisantów, którzy mogą najszybciej pojawić się na miejscu danego zlecenia. To niezwykle istotne, ponieważ dostępność i szybkość reakcji to kolejny atut doceniany przez klientów.

Jakie korzyści przynosi optymalizacja tras serwisantów?

Optymalizacja tras serwisantów przynosi szereg korzyści. Mniejsze koszty prowadzenia serwisu, większa efektywność i wzrost zysków – to cele każdego przedsiębiorstwa. W związku z tym, moduł sprawdzi się w każdej branży. Jakie korzyści przynosi optymalizacja tras?

  • Obniżenie kosztów transportu.
    Lepiej dopasowane trasy to mniejsza liczba przejechanych kilometrów.
  • Zwiększenie efektywności serwisantów.
    Lepsza organizacja czasu pracy to więcej zrealizowanych zadań serwisowych.
  • Redukcja nadgodzin.
    W czasie planowania uwzględnione są wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na czas realizacji usługi, np. oczekiwanie na otwarcie danego punktu obsługi klienta.
  • Stały monitoring prac i tras.
    Dzięki stałej wiedzy kto i gdzie wykonuje zadania, koordynator może modyfikować harmonogram prac według własnych potrzeb – w każdej chwili.
  • Zwiększenie pewności realizacji zleceń w ramach SLA.
  • Mniejsze ryzyko popełnienia błędu.
    Samodzielne planowanie wiąże się z ryzykiem popełnienia błędu. Z programem do serwisu zyskujesz pewność, że wszystko jest tak, jak być powinno i wszyscy klienci zostaną obsłużeni w terminie.
  • Wywiązanie się z umownych czasów reakcji.
    Optymalizacja tras oraz monitoring GPS pozwoli przypisać serwisantów do stałych przeglądów oraz nagłych i pilnych sytuacji. Dzięki temu zapewnisz klientom zawsze sprawne i gotowe do działania maszyny i urządzenia, wywiązując się z zapisów umownych.
  • Wzrost konkurencyjności na rynku.
    Czas reakcji na zgłoszenie może być Twoim atutem. Gdy sprawniej wykonujesz swoje obowiązki, naturalną konsekwencją jest wzrost liczby zadowolonych klientów, a tym samym zysków.

Optymalizacja tras w iService

Optymalizacja tras to jeden z modułów oprogramowania iService. Mobilny Serwisant to oprogramowanie klasy Field Service Management, które wspomaga zarządzanie usługami serwisowymi, realizowanymi w terenie i automatyzuje proces obsługi zleceń serwisowych.

Optymalizowanie tras pozwala na wytworzenia znacznych oszczędności. Innymi słowy, inwestycja w program do serwisu iService to opłacalne przedsięwzięcie. Dowiedz się więcej o optymalizacji tras, a także poznaj 5 innych dowodów, które potwierdzą, że inwestycja w iService zwróci się w czasie krótszym niż 12 miesięcy.

Zwrot z inwestycji w iService. Dowód #5: optymalizacja tras serwisantów

Chcesz usprawnić działanie swojego serwisu?

Z chęcią zaprezentujemy Ci wszystkie możliwości programu do obsługi serwisu iService.

Umów się na prezentację.

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Rozumiem