Optymalizacja tras serwisantów

Optymalizacja tras serwisantów

Optymalizacja tras serwisantów zwiększa wydajność funkcjonowania serwisu. System planuje zgłoszenia serwisowe w taki sposób, by ograniczyć do minimum koszty transportu i koszty pracy.

Rozwiązanie układa kolejność zleceń, uwzględniając odległość, okna czasowe czy czas potrzebny na wykonanie danej usługi. Automatyczne wyznaczanie tras skraca proces planowania i daje znacznie lepsze efekty niż ręczne ustalanie grafiku. Na czym polega i jakie korzyści przynosi optymalizacja tras serwisantów? Wyjaśniamy poniżej.

Optymalizacja tras serwisantów

Odpowiednie zestawienie zgłoszeń serwisowych sprawia, że serwisanci spędzają mniej czasu w podróży i są w stanie wykonać więcej zadań jednego dnia. W efekcie gromadzisz oszczędności, a Twoja konkurencyjność na rynku wzrasta.

Algorytmy w czasie układania tras opierają się na wielu parametrach takich, jak: harmonogram i rodzaj zleceń, godziny dostępności punktów czy utrudnienia na drodze. Są w stanie zweryfikować o wiele więcej możliwości niż człowiek, by ostatecznie wybrać najlepszą z możliwych tras. Co to oznacza? Mniej przejechanych kilometrów, eliminację nadgodzin i zbędnych przestojów w oczekiwaniu na otwarcie okna czasowego danego zlecenia.

Algorytmy uwzględniają wiele ograniczeń – co jest szczególnie przydatne w przypadku nowych klientów czy pilnych zleceń. Wówczas nie trzeba wprowadzać chaosu w przyjętym harmonogramie i ustalonych trasach. Program do serwisu dokona przydziału w zaledwie parę sekund. Co ważne, stały monitoring GPS i postępów w pracach pozwoli wyodrębnić serwisantów, którzy mogą najszybciej pojawić się na miejscu danego zlecenia. To niezwykle istotne, ponieważ dostępność i szybkość reakcji to kolejny atut doceniany przez klientów.

Jakie korzyści przynosi optymalizacja tras serwisantów?

Optymalizacja tras serwisantów przynosi szereg korzyści. Mniejsze koszty prowadzenia serwisu, większa efektywność i wzrost zysków – to cele każdego przedsiębiorstwa. W związku z tym, moduł sprawdzi się w każdej branży. Jakie korzyści przynosi optymalizacja tras?

  • Obniżenie kosztów transportu.
    Lepiej dopasowane trasy to mniejsza liczba przejechanych kilometrów.
  • Zwiększenie efektywności serwisantów.
    Lepsza organizacja czasu pracy to więcej zrealizowanych zadań serwisowych.
  • Redukcja nadgodzin.
    W czasie planowania uwzględnione są wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na czas realizacji usługi, np. oczekiwanie na otwarcie danego punktu obsługi klienta.
  • Stały monitoring prac i tras.
    Dzięki stałej wiedzy kto i gdzie wykonuje zadania, koordynator może modyfikować harmonogram prac według własnych potrzeb – w każdej chwili.
  • Zwiększenie pewności realizacji zleceń w ramach SLA.
  • Mniejsze ryzyko popełnienia błędu.
    Samodzielne planowanie wiąże się z ryzykiem popełnienia błędu. Z programem do serwisu zyskujesz pewność, że wszystko jest tak, jak być powinno i wszyscy klienci zostaną obsłużeni w terminie.
  • Wywiązanie się z umownych czasów reakcji.
    Optymalizacja tras oraz monitoring GPS pozwoli przypisać serwisantów do stałych przeglądów oraz nagłych i pilnych sytuacji. Dzięki temu zapewnisz klientom zawsze sprawne i gotowe do działania maszyny i urządzenia, wywiązując się z zapisów umownych.
  • Wzrost konkurencyjności na rynku.
    Czas reakcji na zgłoszenie może być Twoim atutem. Gdy sprawniej wykonujesz swoje obowiązki, naturalną konsekwencją jest wzrost liczby zadowolonych klientów, a tym samym zysków.

Optymalizacja tras w iService

Optymalizacja tras to jeden z modułów oprogramowania iService. Mobilny Serwisant to oprogramowanie klasy Field Service Management, które wspomaga zarządzanie usługami serwisowymi, realizowanymi w terenie i automatyzuje proces obsługi zleceń serwisowych.

Optymalizowanie tras pozwala na wytworzenia znacznych oszczędności. Innymi słowy, inwestycja w program do serwisu iService to opłacalne przedsięwzięcie. Dowiedz się więcej o optymalizacji tras, a także poznaj 5 innych dowodów, które potwierdzą, że inwestycja w iService zwróci się w czasie krótszym niż 12 miesięcy.

Zwrot z inwestycji w iService. Dowód #5: optymalizacja tras serwisantów

Chcesz usprawnić działanie swojego serwisu?

Z chęcią zaprezentujemy Ci wszystkie możliwości programu do obsługi serwisu iService.

Umów się na prezentację.