Baza wiedzy.
Jakie funkcje musi posiadać program do serwisu urządzeń i maszyn? Korzyści dla menadżera serwisu
Program do serwisu urządzeń i maszyn automatyzuje proces obsługi zleceń serwisowych. Dzięki oprogramowaniu menadżer serwisu ma pełną kontrolę nad planem, realizacją zadań w terenie i ich rozliczeniem. Wyjaśniamy, jakie funkcje systemu zapewniają sprawne zarządzanie serwisem i wzrost efektywności.
Program do serwisu urządzeń i maszyn. Niezbędne funkcje dla menadżera serwisu
Baza klientów i urządzeń
Program dla serwisu zapewnia stały dostęp do informacji o klientach, posiadanych przez nich maszynach lub urządzeniach, a także historii ich serwisowania. Menadżer serwisu zarządza zleceniami serwisowymi i podejmuje decyzje biznesowe na podstawie zawsze aktualnych danych. Pomimo dużej ilości informacji – w łatwy i szybki sposób odnajdziesz to, czego potrzebujesz – z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.
Planowanie zleceń
Program do serwisu urządzeń i maszyn powinien ułatwiać menadżerowi planowanie zleceń serwisowych. W iService kierownik może dowolnie przyporządkować dany typ zlecenia do serwisanta lub zespołu. Dużym ułatwieniem jest automatyzacja powtarzalnych zleceń. Wystarczy, że użytkownik wskaże ilość dni pomiędzy przeglądami, a system po upływie danego czasu uwzględni je w harmonogramie prac. Rozwiązanie to zdecydowanie skraca proces planowania.
Monitoring tras i prac
Kierownik, który wie gdzie i nad jakim zadaniem pracują aktualnie jego serwisanci, może podejmować kolejne decyzje planistyczne. To bardzo przydatne zwłaszcza w przypadku nagłej awarii, gdy trzeba wskazać serwisantów, mogących najszybciej pojawić się na miejscu i podjąć stosowne działania. Z monitoringiem prac uporządkujesz wiedzę na temat tego, ile czasu potrzebują serwisanci na wykonanie danego rodzaju prac, a następnie zmierzysz ich efektywność w terenie.
Rozliczenie i fakturowanie zleceń
Gdy serwisant kończy zlecenie w terenie, przesyła do centrali elektroniczny protokół serwisowy. Zawiera on niezbędne informacje dla rozliczenia prac takie, jak zużyte części, materiały, czas pracy czy koszty dojazdu. Na tej podstawie program do serwisu automatycznie wygeneruje odpowiednie faktury i dokumenty magazynowe.
Elektroniczny obieg dokumentów skraca czas od realizacji usługi do wystawienia faktur i otrzymania należności za przeprowadzone prace serwisowe. Pozbycie się papierowych formalności zmniejsza ilość czynności administracyjnych i tym samym podnosi efektywność pracy.
Optymalizacja tras
Program do serwisu urządzeń i maszyn układa kolejność zleceń serwisowych, uwzględniając przy tym odległość, okna czasowe, rodzaj usługi oraz czas potrzebny na jej wykonanie. Algorytmy automatycznie wskażą najlepszą z możliwych tras, uwzględniając więcej czynników, niż mógłby to zrobić człowiek. W efekcie serwisanci spędzają mniej czasu w podróży i są w stanie zrealizować więcej zleceń jednego dnia.
Więcej informacji:
Optymalizacja tras serwisantów
Raportowanie
Raporty są ważne. Na ich podstawie wyciągasz wnioski, które aspekty funkcjonowania firmy przynoszą efekty, a które wymagają poprawy. W programie do obsługi serwisu iService uzyskasz informacje o pracownikach, zleceniach oraz materiałach. Wiedza na temat najczęstszych awarii, ich przyczynach i zużywanych częściach – pozwoli szybciej reagować, podejmować działania prewencyjne i odpowiednio zaopatrzyć magazyn. Przygotuj się na zlecenia swoich klientów i zwiększaj jakość swoich usług.
Integracja z systemami ERP i CRM
Integracja programu do obsługi serwisu z innymi systemami zapewnia szybki i bezbłędny przepływ informacji w firmie. Każda zmiana jest widoczna, więc jeśli Twoi serwisanci w terenie rozpoczną realizację zlecenia lub wykorzystają dane części – będziesz o tym poinformowany. Automatyczna wymiana danych sprawia, że podejmujesz decyzje biznesowe zawsze w oparciu o aktualne informacje. Możesz także zaimportować do systemu potrzebne dane – bez konieczności ich ręcznego wprowadzania.
Program do serwisu urządzeń i maszyn iService
Potrzebujesz programu do prowadzenia serwisu urządzeń i maszyn? Zatrudniasz więcej niż 9 serwisantów?
Sprawdź swoje możliwości z mobilnym serwisantem iService.
iService to oprogramowanie klasy Field Service Management, które wspomaga zarządzania usługami serwisowymi, realizowanymi w terenie i automatyzuje proces obsługi zleceń serwisowych.
Przydzielimy Ci dedykowanego opiekuna, który przedstawi Ci wszystkie funkcjonalności programu.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy usprawnić działanie Twojego serwisu maszyn i urządzeń.